ترجمه ترانه های عمرودیاب

وبلاگ ترجمه ترانه ها و آواز و آهنگ های عمرودیاب و موسیقی عربی مصری

ترجمه ترانه های عمرودیاب

وبلاگ ترجمه ترانه ها و آواز و آهنگ های عمرودیاب و موسیقی عربی مصری

عید و حب

با تبریک سال نو ، که انشاالله سالی پر برکت برای شما دوستان عزیزم باشه ، برای چنین موقعیت باشکوهی ترجمه آهنگ عیدوحب کاظم ساهر رو انتخاب کردم که کار خودم نیست و اونو کپی کردم .

عــیــد و حــــب

عیــد و عــشـــق

عید و حب های اللیله الناس معیدیـن

عید و عشق است امشب همه مردم دارند عید را به همدیگر تبریک میگویند

(معیدین = تبریک گفتن عید به یکدیگر ، عید را شادی کردن )
لو أنت ویای اللیله العید بعیدین

اگر تو امشب با من باشی عید من دو عید خواهد شد
مروا على و فاتوا وحدی بلا خل

رهایم کردند ، رفتند و مرا بدون دوست گذاشتند

( خل = دوست صمیمی )
اثنین اثنین الحبایب یا غایب طل

عاشقان با هم هستند ( دو تا عاشق و معشوق ) ، ای پنهان شده بر من آشکار شو 

( طل = آشکار شدند)

شایل وردتی بأیدی وهنیت الکل

گلم را در دستم گرفته ام و به همه تبریک میگویم

وین الدنیا مغیبتک لو أعرف وین

دنیا تو را در کجا پنهان کرده است ، اگر بدانم؟؟؟
أسمع لغة الحبایب أشکال ألوان

صحبتهای عاشقان را که بسیار رنگارنگ و مختلف است ، را می شنوم
همس

در گوشی صحبت کردن

و لهفة

و حسرت و افسوس خوردن

و دلال

و ناز کردن

و دلع الخـلان

ناز پروردن دوستان

الـوردة البیضا بأیدی صارت رمان

گل سفیدی که در دستم بود به اناری تبدیل شد
أحمرت من دمی الفایر یا نور العیـن

سرخ شد از فوران خونم ، ای نور چشمان من
ودی أوصل لک تهانی بصوت شفاف و حنون

دوست دارم که برایت تبریکی بفرستم با صدای واضح و غم انگیز

( شفاف = واضح ، روشن ، رقت انگیز) ( حنون = غم انگیز ، رقت انگیز ، تاثیر برانگیز )
ودی احتضنک وأشیلک بالدموع وبالعیون

دوست دارم که تو را در آغوش بگیرم ، و با اشکهایم و با دیدگانم تو را بلند کنم

( ودی = دوست دارم ، تمایل دارم )
ودی أبرد نار قلبی وأحتفل فیک بجنون

دوست دارم که آتش قلبم را سرد کنم و با تو جشن دیوانه واری را برپادارم
لیت یعود ودی کنت أسعد العالم أکون

ای کاش که بر گردد ای کاش ، که همانا خوشبخترین مردم جهان بودم
اللیله عید وأنت بعید عنی
امشب عید است و تو از من دور هستی

کــریم العـــراقــی شعر :

ترجمه : عبــدالله بــریــهـی

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد صبوری دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ق.ظ http://www.2.linknegar.com

|:
سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید . از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه البته این فقط یه پیشنهاده. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و متاسفانه عضویت تان رو ملغی می کنه که این واقعا برای ما ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم
>_\

نازی چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

با این که من این آهنگو گوش ندادم.ولی ارزو میکنم که دوباره باهاش آشتی کنی.

محمد دیاب سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ق.ظ

منم عید رو تبریک میگم به تو و همه بچه های وبلاگت،و منم آرزوی نازی رو میکنم،ولی خدا وکیلی هر اهنگی رو که ترجمه اش رو میذاری احمد جان،منو مجبور میکنی بگردم اون اهنگ رو پیدا کنم،گوش بدم و ازش لذت ببرم

ندا جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ق.ظ http://http:/

سلام

شعر زیبایی بود

هیچ وقت اتفاقات ساده رو دست کم نگیر

ایشالله که میاد اگه ازدواج نکرده باشه

خوش باش

کاش میشد داستان آشنایتونو توضیح میدادی

بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد